Agreements_MainPic חוזה
Agreements_MainPic חוזה
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9974772

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    איך תכתוב מאמר משפטי שהגולשים ישמחו לקרוא?

    כאשר ניגשים לכתיבת מאמר בראש ובראשונה יש לחשוב על הגורמים שעשויים להשפיע על איכותו של המאמר ועל הצורך שהוא בא למלא בכתיבתו.

    איך תכתוב מאמר משפטי שהגולשים ישמחו לקרוא?

     

    קהל היעד – בחירת הנושא צריכה להיעשות בהתאם לתחומי העניין שנראה לכותב שהקורא הממוצע יראה בהם עניין.

    כשמדובר במאמר הנוגע לתחום המשפטי קהל היעד הוא נרחב ולא תמיד צפוי. זאת בשל העובדה שהתחום המשפטי הוא תחום רחב שיש לו נגיעה לכלל תחומי החיים ולכל אדם באשר הוא. שהרי הנחת היסוד היא שכל אדם כשיר לחובות וזכויות, כל עוד לא הוגדר כפסול דין מתוקף חוק הכשרות. לכן לאורך חייו יוכל למצוא את עצמו מביע עניין או צורך בהרחבת ידיעותיו בתחום משפטי כזה או אחר.

    בעקבות ההבנה שקהל היעד הוא מגוון, על כותב המאמר המשפטי להתנסח בהתאם. בקהל הקוראים עשויים להימצא שני סוגים מרכזיים של קוראים:

    1. הקורא הבקיא והמנוסה – אנשים בעלי ידע משפטי מקדים ומעמיק. עבורם נדרשת כתיבה מדויקת וחדשנית.
    2. הקורא "החובבן"– קוראים חסרי ניסיון משפטי קודם המעוניינים להרחיב את ידיעותיהם בתחום מסוים בעקבות צרכים אישיים הנוגעים לתחום המשפטי. עבורם יש לכתוב באופן בהיר ופשטני.

    הגיוון שקיים בקהל היעד מחייב את הכותב לכתוב את מאמרו באופן מאוזן המאפשר לשני סוגי הקוראים להפיק את התועלת הרצויה מהמאמר. האיזון הראוי יבוא לידי ביטוי בדרך כלל בכתיבה ברורה ופשוטה אך ללא התפשרות על איכות המאמר ועל תוכנו.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      לעורר עניין– אחד המאפיינים המרכזיים של התקופה בה אנו חיים הוא מגוון האפשרויות הגדול הקיים. למגוון השפעה עצומה על גישתו של קהל היעד למאמר. כאשר קורא נתקל במאמר שלא עורר בו עניין מיוחד, סביר מאוד להניח שהוא יבחר להפסיק את הקריאה ולחפש חומר אחר שעונה יותר על צרכיו ומעורר בו יותר עניין. ככותב חשוב מאוד לזכור את העובדה הזאת ולנסות למשוך ככל שניתן את תשומת ליבם של הקוראים.

      כאשר המאמר פותח בכותרת מסקרנת ומעוררת עניין, הסיכויים שקוראים יבחרו להעמיק בקריאתו גדלים. עניין יכול להתעורר גם מהצורה שבה מוגשת הכתיבה – הסדר והנראות של המאמר, כאשר מאמר כתוב באופן נעים לעין הדבר מזמין יותר קוראים לרצות לעיין בו. כשמדובר במאמר מבולגן ומסורבל ככל הנראה קהל הקוראים יצמצם את עצמו באופן משמעותי.

      אותנטיות – כאשר מאמר נכתב מתוך רחשי ליבו של הכותב הדבר ניכר ומושך את תשומת ליבם של הקוראים. כשמאמר מועתק, לא מקורי ומביע עמדות שאין לכותב כל הסכמה או עניין בהן הדבר ניכר ומפחית את רמת האמינות של הכותב אל מול הקוראים.

      אם לא הבנת- אל תכתוב– כאשר כותב מייצר מאמר משפטי על נושא שלא הבין על בוריו ניתן לזהות זאת בקלות. הדבר יתבטא לרוב בכתיבה מסורבלת, חזרתיות וקושי להעביר את הנקודה המרכזית באופן שלם. במקרה של חוסר הבנה מוחלטת המאמר יכול להכיל גם טעויות או סתירות פנימיות. על כן, כאשר כותב ניגש לכתיבת מאמר עליו לוודא כי נושא המאמר ברור לו. במידה והכותב מגלה כי הבנתו חלקית, נדרש ממנו ללמוד את הנושא על ידי קריאה או שאילת שאלות.

      חוות דעת נוספת אף פעם לא מזיקה – לפני פרסום המאמר מומלץ לקרוא אותו פעם נוספת באופן מלא על מנת לוודא שהכתיבה קוהרנטית וברורה ושכל המסרים שביקש הכותב להעביר נכתבו. רצוי אף להעביר את המאמר לקריאה נוספת על ידי גורם חיצוני שיביע את דעתו ויסביר מה למד בעקבות הקריאה, כך לכותב תהיה אינדיקציה ברורה יותר אודות איכות כתיבתו ואופן שבו נפגש איתה הקורא.

      *אין באמור באתר Agreements כל המלצה משפטית או ייעוץ או תחליף להדרכה ועצה משפטית. יובהר כי העושה שימוש בתוכן האתר ומסמך עליו, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9974772 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף