Agreements_MainPic חוזה
Agreements_MainPic חוזה
פנייה לייעוץ אישי




    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9974772

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    מדריך למשכיר: מה חשוב לעגן בהסכם שכירות?

    תופעת השימוש בהסכמי שכירות סטנדרטיים ולקוניים שניתן למצוא ברשת, קיימת אף אצל משכירי דירה ולא רק אצל שוכרים, למרות שניתן היה לחשוב כי מאחר והמדובר בנכס המתרגם להכנסה חודשית חשובה, היחס מצד המשכיר להסכם שכירות יהיה רציני ושקול יותר.

    כך ובמקרים רבים מוצאים עצמם בעלי נכסים, אשר העדיפו לחסוך ו"לדלג" על ייעוץ ראוי, ניצבים בפני שוקת שבורה ומתמודדים עם בעיות מול שוכרים, קטנות וגדולות, אשר ברובן מסתיימות בחסרון כיס למשכיר. כיצד ניתן למנוע מצבים אלו?

    מדריך למשכיר מה חשוב לעגן בהסכם שכירות

    תוכן עניינים

    זה לא המקום לחסוך – כדאי לערוך הסכם שכירות מותאם אישית:

    ברוב המקרים, האינטרסים לכל סוגי המשכירים הינם זהים: שמירה על שלמות המושכר, מציאת שוכרים שיעמדו בהסכם ולא יטרידו את המשכירים ("יתנו להם שקט") וכמובן, מקסום דמי השכירות החודשיים.

    הדרך למיצוי רצונות אלה ובאופן המיטבי שניתן, הינה באמצעות עריכת הסכם שכירות על ידי מי שהוסמך לכך, שיהיה מפורט ומותאם אישית לאותו המשכיר ויוכל לצמצם מחלוקות ולתת מענה ופתרון לכל סיטואציה עתידית שעלולה להתעורר במהלך תקופת השכירות.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      משכיר – טרם חתימתך על הסכם השכירות – שים לב:

      1. היבטים משפטיים – לוודא כי השכירות אינה מוגנת בהתאם לחוק הגנת הדייר וכי כל סעיפי הפיצוי הכלליים מופיעים (בהתאם לחוק החוזים למשל).
      2. מי השוכר – כדאי לדבר או להיפגש עם השוכר מספר פעמים (לנסות "להרגיש את השוכר"), לשאול לגבי הסטטוס המשפחתי, עיסוקו, שעות עבודתו, מי יתגורר עימו והאם יש צפי לדיירים נוספים וכמובן, לבקש תעודה מזהה שלו.
      3. מגורים / עסק – יש לתאם מראש ציפיות עם השוכר שכן, אם המושכר אינו מתאים לניהול עסק או משרד למשל, יש להבהיר זאת בהסכם שאחרת, משכיר יכול לעמוד מול בעיות עם השכנים או אפילו עם הרשויות.
      4. תקופת השכירות ואופציה להארכתה – לעיתים בשל לחץ מצד השוכר להיכנס למושכר, תקופת השכירות והאופציה מוגדרות בהסכם כשונה ממה שהוסכם ולכן, יש לשים לב למועדים ולדמי השכירות בהתאם לתקופות ולאופציית ביטול ההסכם (רצוי הדדית).
      5. דמי השכירות ותשלומי חשבונות – המחיר שהוסכם בין הצדדים, בשים לב לעליית דמי השכירות בתקופת האופציה, ככל שישנה. לקבוע דרך תשלום- חודשית, רבעונית, בשיקים או בהוראת קבע. רצוי בכל מקרה לקחת שיקים דחויים מראש בעבור כל תקופת השכירות.
        למשכיר שהינו בעל מספר דירות – לוודא היבטים מיסויים שיכולים לחל על דמי השכירות ולתכנן בהתאם.
      1. לוודא העברת שמו של השוכר ברשות המקומית, בחברת החשמל, בתאגיד המים וכיו"ב.
      2. תיקון קלקולים ותחזוקת המושכר – להבהיר בהסכם מי אחראי למה ועל מי תחול עלות התיקונים. ייתכן שוכר שיצהיר כי הוא יהיה אחראי על כל התיקונים- לוודא שזה יהיה כתוב בהסכם. בדרך כלל משכיר אחראי רק על תיקונים שנובעים מבלאי סביר.
      3. בטחונות – למשכיר מספר אופציות להבטיח את עצמו ורצוי שיבחר בשתי אופציות:
      • שיק ביטחון – שיק פתוח ללא תאריך, סכום או שם מוטב. החיסרון- אם אינו בר פירעון, יצטרך המשכיר לפנות להוצאה לפועל לשם מימושו.
      • פיקדון כספי או ערבות בנקאית – בשווי של 3 חודשי שכירות לפחות.
      • שני ערבים טובים – שיציגו 3 תלושי משכורת ובנוסף, להגדיר כי הם אחראיים בדיוק כמו השוכר עצמו מיום דרישת המשכיר כלומר, המשכיר לא יצטרך למצות הליכים מול השוכר ורק לאחר מכן לפנות לערבים.
      • שטר ביטחון – גם פה החיסרון שעל מנת לממשו יש לפנות ללשכת ההוצאה לפועל.
      • בנוסף לאמור – שיקים פתוחים להבטחת התשלומים השוטפים (לחברת חשמל, לרשות המקומית, לוועד הבניין וכו').
      1. פינוי המושכר – לנסח במדויק מועד ואופן הפינוי: מה יישאר במושכר, באיזה מצב יוחזר (בהתאם למה שהתקבל), לקבוע פיצוי כספי בגין כל יום איחור בפינוי.

      סמוך על תחושת הבטן:

      הגם שהשכרת דירה הינה מהלך כלכלי על פי רוב, ישנם בעלי דירות שלהם קשר רגשי עם נכסיהם ולכן, חשוב שלמשכיר תהיה איזושהי כימיה עם השוכר, על מנת שתקופת השכירות תעבור בנחת ולכן, לעיתים כדאי להתפשר ולהתגמש מעט בעבור שוכרים שהם "מתנה".

      לסיכום – גם אם אתה יודע וחושב שאתה מבין, אל תתפשר על הסכם שכירות מקצועי ומדויק שיתאים לך ולנכס שלך.

      *תודה מיוחדת ל- עורך דין עודד חן על עזרתו בהכנת תוכן זה.

      *אין באמור באתר חוזה מנצח כל המלצה משפטית או ייעוץ או תחליף להדרכה ועצה משפטית. יובהר כי העושה שימוש בתוכן האתר ומסמך עליו, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9974772 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף